Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Μια προσωπική μαρτυρία ενός επιστημονικού συνεργάτη ΤΕΙ


Ένα σχόλιο από άγνωστο αναγνώστη του Greek university reform forum (Θέμις Λαζαρίδης), ονόματι,
Ταλιμπάν

Σε τμήμα ΤΕΙ που αξιολογήθηκε και στο οποίο εργαζόμουν ως επιστημονικός/ή συνεργάτης κατά την αξιολόγηση δεν κληθήκαμε να πούμε την άποψή μας. Στο πρόγραμμα που μας έστειλαν δεν υπήρχε πουθενά συνάντηση της ομάδας εξωτερικής αξιολόγησης με το έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό. Μάλιστα, η επίσκεψη της ομάδας εξωτερικής αξιολόγησης αναβλήθηκε λόγω των προβλημάτων στην πτήσεις με την ηφαιστιακή τέφρα. Όταν τελικά έγινε ούτε που μας ενημέρωσαν. Κάποιοι συνάδελφοι (έκτακτοι) πήγαν σε μία συνάντηση με το μόνιμο προσωπικό και τους φοιτητές και τους ζητήθηκε να αποχωρήσουν από την αίθουσα γιατί δεν υπήρχε χώρος να καθήσουν!!!! Στο μόνιμο προσωπικό υπάρχουν άτομα με μία δημοσίευση και 0 ετεροαναφορές ενώ υπάρχουν έκτακτοι με ερευνητικό έργο που ξεπερνά το συνολικό ερευνητικό έργο όλου του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού που υπηρετεί στο τμήμα.
Εάν θέλουμε να την κάνουν πραγματική αξιολόγηση όπου όλοι θα μπορούν να εκφράζουν τη γνώμη τους χωρίς φόβο (διαφορετικά εκφράζει τη γνώμη του ένας έκτακτος και ένας μόνιμος ή ένας λέκτορας από ένα τακτικό καθηγητή) να κάνουν φόρμα στο διαδίκτυο και να υποβάλλουμε τις αξιολογήσεις ανά μάθημα με κωδικό. Εδώ κάνουν κριτική στις απόψεις μας οι παρασκευαστές και οι ζωοκόμοι γιατί φοβούνται μην εργαστούν 5 ημέρες την εβδομάδα!!!
Η αξιολόγηση είναι ανέκδοτο. Όταν συμπληρώναμε τα απογραφικά δελτία για κάθε μάθημα υπήρχε έμμεση πίεση από τους μόνιμους για να περιγράψουμε την κατάσταση ως ικανοποιητική. Δηλαδή να μην αναφέρουμε ότι υπάρχει αναξιοποίητος εργαστηριακός εξοπλισμός, ότι υπάρχουν εργαστήρια εικονικής πραγματικότητας γιατί κάποιοι είτε δεν ήξεραν πως να τα εξοπλίσουν είτε δεν ήθελαν να ασχοληθούν και να εργαστούν (να μην αναφέρουμε τους επισκέπτες καθηγητές που βρίσκονται εκεί 1-3 ημέρες την εβδομάδα) και αποκαλυφθεί ότι δεν έκαναν τίποτα. Να μην αναφέρουμε ότι το υποστηρικτό προσωπικό (Ε.Τ.Π.) δε βρίσκεται στα εργαστήρια αλλά παίζει παιχνίδια στον υπολογιστή, και άλλα ωραία…
Δε θα γίνει τίποτα. Ακόμη και οι αξιολογητές αξιολογούν με βάση τα συμφέροντα τους. Οι εξωτερικοί αξιολογητές έκαναν μία αξιολόγηση light. Για παράδειγμα ο ένας από τους αξιολογητές θέλει να γίνει μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού του τμήματος. Γιατί επιλέγει το τμήμα τους αξιολογητές και δεν κληρώνονται; Ο κ. Πανάρετος θα ήταν τέλειος για αυτή τη δουλειά. Αλλά τότε δε θα γινόταν αξιολόγηση λόγω υπερσυγκέντρωσης αρμοδιοτήτων και καθηκόντων…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου