Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

Δάφνη Γαβρίλη, Ανεξάρτητη Υποψήφια για το συνέδριο της ΟΛΜΕ




 Στην Α Αθήνας ( Β ΕΛΜΕ)


Η φετινή σχολική χρονιά άρχισε εντός της δυσκολότερης ίσως συγκυρίας στην οποία βρίσκεται η χώρα μας μετά τη Μεταπολίτευση. Στο πλαίσιο αυτό, οι Εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο: να αντιπαρατεθούν σε όλες εκείνες τις στάσεις, νοοτροπίες, αντιλήψεις και τις συνδικαλιστικές/πολιτικές τους εκφράσεις, οι οποίες μετέτρεψαν τη Δημόσια Εκπαίδευση σε πεδίο αναξιοκρατίας, αδιαφάνειας, διαφθοράς, πελατειοκρατικής πολιτικής και εξυπηρετήσεων, φυγοπονίας, αδιαφορίας, στασιμότητας, δυσφήμησης και καταστροφής. Καλούνται, με άλλα λόγια, να μεταμορφώσουν το εκπαιδευτικό τοπίο με όρους ποιότητας, προσφοράς και αποτελεσματικότητας, διεκδικώντας :
Ανοιχτό σχολείο ενάντια σε συντεχνιακές κινητοποιήσεις και τυφλές καταστροφικές πράξεις που αδιαφορούν για το δημόσιο αγαθό και το απαξιώνουν με άλλοθι την αναβάθμισή του.
Την αξιοκρατική, αμερόληπτη και ακομμάτιστη αξιολόγηση ως ουσιώδη παράμετρο του παιδαγωγικού/διδακτικού έργου στην κατεύθυνση του εμπλουτισμού και της ποιοτικής βελτίωσής του.
Σύστημα προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, εκπαιδευτικές άδειες, κρίσεις για θέσεις ευθύνης) στηριγμένο στις αδιαπραγμάτευτες αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας, της αναγνώρισης ικανοτήτων και προσόντων. Σε αυτή τη διαδικασία –ιδίως των διορισμών– κεντρικό και αναμφισβήτητο πυλώνα να αποτελεί ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ με την άμεση κατάργηση όλων των «νόμιμων και ηθικών» μορφών παράκαμψής του.
Στήριξη όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αποσκοπούν στη μείωση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων (ενισχυτική διδασκαλία, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη κλπ) και ολόψυχη συμμετοχή των μάχιμων εκπαιδευτικών σε αυτά, ώστε να μην εκφυλίζονται σε μηχανισμούς ρουσφετολογικών προσλήψεων ή άλλοθι για παροχή «ιδιαιτέρων» μαθημάτων από εν ενεργεία δημόσιους λειτουργούς.
Ουσιαστική διεξαγωγή προγραμμάτων και δραστηριοτήτων που εμπλουτίζουν τη μαθησιακή διαδικασία και ενεργοποιούν τα ενδιαφέροντα, οξύνουν τις ευαισθησίες και ενδυναμώνουν την αυτοτέλεια και αυτονομία των μαθητών.
Οι δημιουργικές εκπαιδευτικές δυνάμεις χρειάζεται να αναλάβουν την πρόκληση ενώπιον της οποίας βρίσκονται και να μην υπεκφύγουν. Κι αυτή είναι σαφής: αν μπορεί το παιχνίδι της δημόσιας εκπαίδευσης να παιχτεί πέρα από την πομπώδη ρητορική (της πολιτικής ηγεσίας που δέσμια εξαρτήσεων δεν προχωρεί στις μεταρρυθμιστικές ρήξεις), την καταστροφή (των τυφλών καταλήψεων και των αδιάφορων για την κοινωνία συντεχνιακών διεκδικήσεων) και τη μοιρολατρία (του τίποτε δεν γίνεται). αν μπορεί να ανορθωθεί το κύρος του δημόσιου σχολείου στο οποίο ο κόσμος της εργασίας εμπιστεύεται τα παιδιά του. και τέλος, αν είναι εφικτή η επαγγελματική καταξίωση με όρους υπευθυνότητας, αξιοκρατίας και λογοδοσίας, αφοσίωσης και επάρκειας, ανιδιοτέλειας και προσφοράς και, πάνω απ’ όλα, εντιμότητας και αναφοράς στην κοινωνία.
Στηρίξτε μας για να ακουστεί και αυτή η άποψη στο συνέδριο της ΟΛΜΕ
ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΔΙΑΛΟΓΟ
Ανεξάρτητη Υποψήφια για το συνέδριο
Δάφνη Γαβρίλη, ΠΕ19 – Διάθεση ΠΥΣΔΕ

1 σχόλιο:

  1. Δάφνη Καλή δύναμη και με χαρά!
    Παναγιώτης Κουτσοπίνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή