Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

Αντάρτικο και απειλές ΟΛΜΕ κατά της αξιολόγησης




Απόστολος Λακασάς ( Καθημερινή)

«Αντάρτικο» κατά της αξιολόγησης των καθηγητών κήρυξε η ΟΛΜΕ, ανακοινώνοντας ότι «θα ακυρώσει στην πράξη την προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης». Υιοθετώντας πρακτικές άλλων εποχών, απειλεί με διώξεις και στοχοποιήσεις τα στελέχη της εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν στη διαδικασία, καλώντας τους να διαλέξουν με ποιον θα πάνε!
Ειδικότερα, το υπ. Παιδείας προγραμματίζει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου σε όλες τις σχολικές μονάδες από το 2012-2013. Σύμφωνα με σχετική απόφαση της αρμόδιας υφυπουργού Παιδείας κ. Εύης Χριστοφιλοπούλου άρχισε η προετοιμασία της διαδικασίας και έως το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς θα επιμορφωθούν οι περίπου 13.000 διευθυντές των σχολείων και οι σχολικοί σύμβουλοι που έχουν επιλεγεί για την οργάνωση της αυτοαξιολόγησης των σχολικών συμβούλων. Στο πλαίσιο της αξιολόγησης μελετώνται τα μέσα-πόροι και το ανθρώπινο δυναμικό, η οργάνωση και διοίκηση του σχολείου, το κλίμα και οι σχέσεις στο σχολείο, τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
Ως απάντηση στην προετοιμασία του υπουργείου, η ΟΛΜΕ εξέδωσε χθες ανακοίνωση όπου αναφέρει ότι «έχουμε επανειλημμένα δηλώσει ότι θα αντισταθούμε για να μην περάσει η αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, που φέρνει την υποταγή, τη διάσπαση του κλάδου, τη μισθολογική καθήλωση, την άρση της μονιμότητας, τις απολύσεις». Μάλιστα, η ΟΛΜΕ προχωρά σε πρακτικές άλλων εποχών, απειλώντας όσους συμμετάσχουν. «Ολοι οι παράγοντες και τα στελέχη της εκπαίδευσης καλούνται να αποφασίσουν με ποιον είναι. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θα συμβάλλουν στη χειραγώγηση, τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση συναδέλφων τους; Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θα αποτελέσουν τον φορέα των απολύσεων συναδέλφων τους;» λέει η ΟΛΜΕ. Και προσθέτει: «Κανείς εκπαιδευτικός αξιολογητής. Κανείς συνεργός στις απολύσεις. Δεν έχει θέση στον κλάδο όποιος συνεργήσει σε απολύσεις. Πρέπει να διαλέξουν όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης με ποιον είναι: με το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό ή με την τρόικα και την πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου;».

2 σχόλια:

  1. Απλώς για επιβεβαίωση φίλε Leo, επισυνάπτω την πρόταση δράσης των οργανωμένων συντεχνιών στο χώρο της εκπαίδευσης:
    “Θέμα: Εισήγηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προς τις Γ.Σ. των Συλλόγων της χώρας
    Δράσεις
    Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προτείνει ανάληψη πρωτοβουλιών για τη γιγάντωση του μεγάλου πανεργατικού – πανυπαλληλικού κινήματος, που ενωτικά, μαζικά, αγωνιστικά θα παρεμβαίνει κινητοποιώντας όλους τους εργαζόμενους, στην κατεύθυνση της ανατροπής των ανάλγητων μνημονιακών πολιτικών και όσων τις εφαρμόζουν.
    Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προτείνει συνεχείς οργανωμένες κινητοποιήσεις - δράσεις με μορφές που θα επιλέγονται από κάθε πρωτοβάθμιο Σωματείο σε όλους τους εργασιακούς χώρους (Σχολεία, Γραφεία, Υπηρεσίες) για να είναι καθημερινή και δυναμική η αιχμή απόκρουσης αυτής της πολιτικής του νέου μνημονίου και της υποταγής στα μεγάλα και πολυεθνικά συμφέροντα του κεφαλαίου. Καταβάλλεται κάθε προσπάθεια συμπόρευσης με το φοιτητικό, το γονεϊκό κίνημα, την τοπική αυτοδιοίκηση και των δυο βαθμίδων, τους φορείς και συλλόγους και γενικότερα την κοινωνία.
    • Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προτείνει ο χώρος της εκπαίδευσης μαζί με όλους τους εργαζόμενους να αναδεικνύει με πολύμορφες δράσεις (συνεντεύξεις τύπου, συλλαλητήρια, συναυλίες, καταλήψεις δημοσίων κτιρίων κλπ.) τα επιμέρους προβλήματα της εκπαίδευσης. Η φράση «επένδυση στη γνώση – απάντηση στην κρίση» που αποτελεί το σύνθημα της επιτυχημένης πρωτοβουλίας της ΔΟΕ, πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να αγγίξει τις πλατιές λαϊκές μάζες. Συνεχίζουμε τις δράσεις στις έδρες των Περιφερειών της χώρας, στις έδρες των Παιδαγωγικών Τμημάτων και σε κάθε πόλη.
    •Οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών συγκαλούν έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις στο διάστημα από 22/2 έως και 8/3 και προσπαθούν για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων για την παραπέρα πορεία του κλάδου.”

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτά τα άτομα μισθοδοτούνται από τον ελληνικό λαό;
    Είναι δάσκαλοι στα δημόσια σχολεία;
    Η αθλιότητά τους έχει ξεπεράσει κάθε όριο πλέον.
    Αξιολόγηση και όποιου δεν του αρέσει, ας πάει να κάνει τον μάγκα στα ιδιωτικά σχολεία. Ή ας κάνει ιδιαίτερα, να δει αν ο γονιός θα τον πληρώνει για να λουφάρει.
    Και τέρμα τα συνδικαλιστικά προνόμια. Τέρμα οι συνελεύσεις και η λούφα την ώρα των μαθημάτων. Αυτοί οι αγωνισταράδες της λούφας, να κάνουν συνελεύσεις τα Σάββατα.
    Όταν ήμουν μαθητής το δημόσιο σχολείο άξιζε. Ήταν πιο φτωχό, αλλά γράμματα μαθαίναμε. Το σεβόμασταν το σχολείο, γιατί το σεβόντουσαν και οι δάσκαλοί μας. Οι σημερινές ΟΛΜΕ και ΔΟΕ το ρημάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή